Thursday, December 10, 2009

memories of midnights and sea

went down the memory lane today.
yeap, pegi tanah tempat aku kenal dunia, USM.
it's true when people said, university doesn't only teach you bout academic stuffs, it also teach u about live, love and lies.
the moment kereta yunie masuk jambatan pulau pinang, the moment aku nampak laut yg dulu jadi tempat aku mengadu (ewah) dan termenung panjang bila ada masalah, kenangan pahit manis dekat USM datang balik. kenangan yang pahit is what makes the kenangan manis, manis, (paham ker?) berjalan di jalan yang dahulunya jadi tempat aku menapak saban hari, menjamu mata dengan pemandangan indah USM yang tak pernah membosankan aku, menjejak kembali langkah-langkah yang memberi aku pengajaran hidup. (hampir sebak disitu tapi control sebab yunie ada kat tepi) huh. reminds me of how much i love being in USM. tanah tempat aku mengenal (cinta?), dunia, kawan-kawan, dan hidup. i miss being there! (tanda aku miss sesuatu yang lain juga? yang rambut afronya membuatkan aku diejek kawan-kawan studio? ahahhaha. korang gelakkan afro itu tapi aku suka....) kenangan-kenangan yang datang tadi mengingatkan aku betapa aku pernah jadi bodoh, tapi bodoh yang terasa indah (pada masa itu). pada masa yang sama mengingatkan aku yang perasaan indah yang sementara itu juga lah yang telah mengubah hidup aku dan diri aku... how i changed from the girl penuh dengan angan-angan dan impian serta semangat yang positif dan membara, kepada manusia (looser?) who i am today. ironic.
pahit, manis, 3 tahun di USM ada lah antara 3 tahun terbaik dalam hidup aku. bersyukur diberi peluang mengenali watak-watak penting dalam hidup aku. trina mayang dunggau, kawan-kawan studio, lecturers, di ...

i'm still missing the 3 years, and when things got bad, i'll close my eyes and dream of those years. and then i'll realise, i have to brave it like i used to brave the 3 years in USM....

4 comments:

Nurul said...

teringat aku time aku p sana dulu...
ang bwk aku nek skuter mlm2 p mkn kt mamak..then pusing2 1 usm...time tu kita masing2 tgh bahagia kn... :)

the girl who whines said...

yeap... saat yg sangat bahagia walupun dengan sumber yg sgt terhad. duit sikit, naik skuter merah aku tu je..tp rasa bahagia... i miss the old us, the old me especialy.. waa

Aidi Hasrizal said...

i went there last year. also reministing the gurl that looks sooo "garang" and "bengis" dengan scooter ego merah nye yang pernah aku antar balik kedah.. dengan rasa keras punggungnye pon bawak la balik kampung dia... pastu teringat yang motor aku rosak tengah jalan balik kampung aku, and the worst thing she is with me... huhuhuhu.. 4 jam sangkut dekat nibong tebal.. remember all of those?

the girl who whines said...

tak penah lupa dan tak akan lupa... every single time i pass the place the bike broke down just b4 the jawi exit.. and the pakcik who was kind enuff to push us to the workshop.. never intend to forget it..