Tuesday, February 16, 2010

KARIPAP SARDIN HARAPAN (ini bukan resepi karipap)

ada sedikit urusan di USM lagi hari rabu ari tu. tapi kali ni, pergi sana drive sensorang. ingatkan bosan drive pi Penang sorang2, rupanya best! memekak sepanjang jln sorang2, mesti driver lain yg nampak aku pk aku gila...

boleh dikatakan that's the 1st time aku betul2 drive dlm USM. dulu2, naik moto jer. kemana pun, atas menda tayar 2 tu jer la. skarang, menda tayar 2 tu pun dah xde, kena jual. xde lesen punya pasal... sapa nk kasi pakai lesen L selama2 nya kan.

best jugak lepak USM sorang2 ari tu. dari postgrad skol, pegi HBP, pusing 1 HBP carik lecturer ID. semua pun xde! nasib baik le jumpa studio ID second year, dpt no fon Dr Sharmila. lepas set appointment, pegi lepak di Harapan. pegi tgk2 tempt main2 and bersosial dolu2, BILIK GERAKAN! then, beli air tehoais dari kedai air yg masih tak tukar tokeh, (tp mamu dah xjaga counter air dah), and beli my fav kuih of all, KARIPAP SARDIN CAFE HARAPAN!! gile rindu karipap sardin dari gerai kuih yang dijual oleh abg kuih yg tak pernah senyum tu. lama tu aku merindu, akhirnya terlerai juga rindu aku kepada karipap sardin and tehoais cafe Harapan. sambil2 tgu emon datang ambil nk pegi buat menda yg kitorg slalu buat tanpa fail, sambil2 minom tehoais. (terliur lagi). syok gak lepak sambil usha budak2 Harapan zaman skarang. apsal ntah, aku tgk mcm baik2 jer dorg, yg pompuan suma pun pakai baju long sleeve jer. xde ker yg pakai short sleeve dgn suar baggy and sneakers mcm aku dulu??? (outdated sgt kah style aku itu?) agak sedih sebab aku terasa mcm half expecting ian or yanty or dingz or D or budak2 lain yg aku kenal melangkah masuk ke cafe tu.. tp harapan tinggal harapan... hehehe.. then emon sampai, menuju la kami ke tempat favorite kami, shopping mall!! (mmg mcm teenagers lak pi mall. padahal last2 makan KFC jer, mcm la depan USM tu xde KFC. kita mmg bengong la emon.)

memang sgt best lah lepak USM ari tu. mesti lg best kalau ada kawan2 yg sama2 buat gila masa study dulu. hmmphh!!!

No comments: